Izatul Hanim
Dua jam perjalanan kami sampai ke Lapangan Terbang Soekarno Hatta. Bincang ngan hubby nak teruskan perjalanan ke Bandung jer la.. so we all ambik teksi ke stesyen keretapi Gambir..

Kat stasiun Gambir we all beli tiket ke Bandung.. beli la tiket eksekutif yer. sebab sangat selesa n harga pun tak la mahal sangat. Biasanya rakyat tempatan kat sana tak naik eksekutif nie.. diorang naik ekonomi jer.... sementara nak tunggu train datang, mr hubby beli simcard indonesia.... yang ni wajib beli tau, untuk kemudahan kita nak call pak supir.. kalau tak susah tau..

kat stasiun gambir ni ada la juga restoran yang nampak cam boleh la kalau nak makan... ada pekerja2 yang akan tarik perhatian kita untuk masuk ke restoran tu.. sementara nak tunggu train.. makan la dulu.... sedap jugak makanan kat sini... bakso... yummieee... Rizqi paling teruja kat sini.. ada botol coke kecik... banyak dia beli nak bawak balik...
Labels: | edit post
1 Response
  1. Anonymous Says:

    haha siapa bilang rakyat tempatan tak naik kereta api eksekutif? anda kira hanya rakyat malaysia yg naik kereta api eksekutif di indonesia? aih2 berapa banyak rakyat malaysia yg naik kereta api di indonesia? bisa bangkrut pjka (train company). orang miskin di indonesia lebih banyak dari di malaysia, tapi orang kaya indonesia juga lebih banyak dr malaysia...:)


Post a Comment